måndag 16 april 2012

Brev från Neeo

Hej Jonna
Jag heter Neeo, och har just läst ut din sista bok om Isporten. Jag älskar dessa böcker och önskar att det fanns en femte bok! Det känns som att jag måste få veta hur det kommer att bli i Islandet och kommer Johanna att få tillbaka sin stav?
Jag hoppas och hoppas att du kommer att skriva en femte.
Jag och mamma sträckläste dina böcker och tycker att Isporten är spännande just för att det är sådant man själv skulle vilja vara med om! Kampen mellan det goda och onda, vättar, troll, drakar och magi gör att man själv önskar att man fick uppleva det! :) Jag är glad om du skriver en sista femte bok och väntar gärna på den. Under tiden får jag läsa något annat och när dina andra böcker kommer, ska vi låna dem också. ;) /Neeo
Mamma som skriver nu, jag instämmer med min son att dina böcker är fantastiska. Det är en härlig flykt från vardagen med möten mellan fantasi och verklighet och jag tror att Neeo liksom jag ser tydligt det du skriver om, då du har ett målande sätt att skriva på.
Jag har läst högt för Neeo. Språkmässigt är det nog egentligen inte för svårt, förutom namn på platser och några av karaktärerna, men platser och namn är ständigt återkommande så kan tänka mig att man snabbt skulle lära sig och komma ihåg. Det är ju en del av charmen med dessa namn tycker vi, det låter stort och spännande helt enkel. Men denna gången blev jag själv glatt överraskad då man läst en och annan barnbok utan att själv varit speciellt tagen eller road. Vi kände båda direkt att vi ville komma framåt snabbt för att få reda på vad som skulle hända härmnäst. Du lyckades med att fånga både mig som är 42 år och min son (9 år i november).
Tack för bra böcker!
Mvh Camilla Skogsberg

2 kommentarer: